Garantier och tips

Garantier och tips till dig som kund hos Niba Motor

Vi är en märkesoberoende bilverkstad och omfatas av nybilsgarantier. Vi utför service och reparationer enligt biltillverkarens rekommendationer samt reservdelar som uppfyller samtliga krav på kvalitet. 

Stämpeln som du får i din servicebok visar för nästa ägare att din bil blivigt omhändertagen på rätt sätt. 

Vi erbjuder full garanti på alla våra arbeten och alla våra jobb utförs enligt bilens service- och reparationsanvisningar. För reservdelar lämnar vi 3 års garanti och vi garanterar resultatet på utfört arbete under närmaste 12 månader efter att arbetet är slutfört. 

Tips inför verkstadsbesöket

För oss är det viktigt att vi levererar ett gott utfört arbete - därför vill vi gärna ha en dialog med dig som lämnat bilen till oss för service och reparation. Nedan har vi listat några saker som du gärna kan tänka på före och under verkstadsbesöket. Detta för att vi tillsammans ska säkerställa att förväntningarna ska bli utförda på allra bästa sätt. 

  • Lämna kontaktuppgifter så att vi kan nå dig.
  • Be om att få leveranstid, orderbekräftelse och inlämningskvitto. 
  • Lämna serviceboken så att vi kan stämpla i den.
  • Be oss förklara vad vi har gjort så att du kan förstå fakturan.
  • Rådfråga om vad du ska använda för motorolja m.m.
  • Har du en äldre bil så kan vi ge tips om vad som är det bästa för dig och din plånbok.

Kontakta oss

Välkommen att kontakta oss om du har några frågor eller vill boka service. Vi återkommer så snart vi kan.

Kontakta oss

Niba Motor AB
Lindaregatan 27
ÖDÅKRA,  25475

KONTAKTA OSS 
Telefon: 042202401

E-post: nibamotor@telia.com

ÖPPETTIDER

Måndag - Fredag 07:30 - 17:00

Lördag - Söndag Stängt